Aluminiowe dystanse kół Brazylijskiej firmy AVM. Dedykowane do konkretnych modeli samochodów, z centrowaniem dystansu/felgi na pieście tu gdzie wymaga tego producent pojazdu, z właściwym kompletem szpilek/nakrętek o właściwej wytrzymałości zgodnie ze specyfikacją pojazdu.
Prawidłowo dobrane do posiadanego pojazdu markowe dystanse kół zapewniają centrowanie dystansu/felgi na pieście tu gdzie wymaga tego producent pojazdu oraz dostarczone są z właściwym kompletem szpilek/nakrętek o właściwej wytrzymałości zgodnie ze specyfikacją pojazdu. Zwykle oznacza to, że dedykowane są do konkretnych modeli pojazdu w przeciwieństwie do uniwersalnych dystansów pasujących jedynie w zakresie pozawalającym wogóle na ich jakikolwiek montaż – do śrub mocujących koło. A często to nie wystarcza!
Przewaga wysokiej jakości markowych dystansów AVM nad często bezimienną albo jedynie „markowaną lokalnie” konkurencją:
1. sposób produkcji dystansów AVM to zaawansowana obróbka CNC a materiał stosowany do ich produkcji do pręty aluminiowe (billet alluminium rod) 6061 T6 wytwarzane hutniczo co gwarantuje stałą, właściwą a co najważniejsze ciągle nadzorowaną jakość i strukturę materiału wyjściowego. Zastosowany materiał aluminium 6061 T6 zapewnia najlepszą charakterystykę metalograficzną do tego zastosowania.
90% konkurencyjnych produktów wykonywanych jest w technologii odlewania co w większości przypadków nie oferuje właściwej jednorodności materiału z powodu źle dobranego procesu technologicznego i braku kontroli jakości – zarówno półproduktu finalnego jak i materiału, często oprócz braku jednorodnej struktury materiału widoczne jest to nawet na powierzchni produktu w niedoróbkach. Nawet jeśli stosowana jest obróbka CNC to zastosowany jest materiał nieznanego pochodzenia o zmiennej jakości. Brak jednorodności czy kontroli jakości materiału wyjściowego daje produkt o niewiadomej wytrzymałości!
2. osprzęt do mocowania jak śruby czy nakrętki w przypadku dystansów AVM to klasa wytrzymałości 10.9 podczas gdy u konkurencji jest to często jedynie klasa 8.8 lub w ogóle produkt nie jakościowy co powinno być niedopuszczalne.
3. wierzchnia anodyzowana warstwa zapobiegająca korozji w dystansach AVM wynosi 25 mikronów (zabezpieczenie) podczas gdy w produktach konkurencyjnych wynosi średnio 12 mikronów (rola jedynie dekoracyjna).
Dystans koła to element łączący koło z pojazdem, poddawany zmiennym i dużym obciążeniom od którego zależy bezpieczeństwo i sprawność Twojego pojazdu. Czy warto ryzykować?
Sprzedawane w kompletach na 1 oś pojazdu (2 sztuki).
– redukcję wagi o 70% w porównaniu z dystansami stalowymi wciąż pozostając mocniejsze niż piasta do której są mocowane!
– zwiększenie stabilności pojazdu
– zachowanie promienia skrętu przy większych kołach
– możliwość zainstalowania felg o innym offsecie/rozstawie śrub lub innego niż standardowe ogumienie
Instalacja dystansów:
- Upewnij się, że średnica centrująca piasty pasuje do otworu centrującego pierścienia dystansowego a ta do otworu centrującego mocowanej felgi lub, że średnice piasty, dystansu i felgi pasują do siebie jeśli centrowanie w danym modelu nie występuje.
- Upewnij się, że fabryczne szpilki mocujące są krótsze/równe niż grubość mocowanego dystansu – po jego przykręceniu pozwolą na swobodny montaż koła pojazdu bezpośrednio do zamocowanego dystansu.
- Dokręć dystanse do piast z momentem takim jak podany dla dokręcenia kół wg. specyfikacji Twojego pojazdu za pomocą dostarczonych w zestawie nakrętek.
- Dokręć felgi do szpilek dystansów z momentem takim jak podany dla dokręcenia kół wg. specyfikacji Twojego pojazdu za pomocą oryginalnych nakrętek.